Ikke fornøyd, pengene tilbake
Om du ikke er fornøyd med produktet, har du 60 dager på å returnere det dersom produktet er en trådløs støvsuger eller et hårpleieprodukt, og 30 dager dersom det er et produkt fra kategoriene luftbehandling, belysning eller tilbehør/reservedel.
Hvordan returnerer jeg produktet?
For å returnere produktene må det returneres til oss innenfor tidsperioden som er angitt ovenfor, og du må benytte den medfølgende returseddelen og returetiketten. Tidsperioden regnes fra du har mottatt leveransen.
I hvilken grad kan jeg teste produktet for å avgjøre om jeg er fornøyd eller om jeg vil returnere produktet?
Når du kjøper en vare via Dysons nettbutikk, kan du teste produktet hjemme slik at du kan bedømme egenskapene og funksjonene. Når det for eksempel gjelder støvsugere: du kan slå på støvsugeren og teste den i deler av hjemmet ditt for å se om sugeevnen er god nok.
Men dersom du bestemmer deg for å begynne å bruke maskinen, og rengjøre hele hjemmet med den i noen dager, så anses dette ikke lenger for å være en test. Om du etter den type bruk likevel bestemmer deg for å returnerer produktet innen angrefristen, kan Dyson kreve kompensasjon for verditapet på produktet som har blitt forårsaket av omfattende bruk som ikke var nødvendig for å bedømme produktet.