Hopp over navigering
Innstillingene dine er nå lagret.
Du kan når som helst endre keep in touch dine i kontaktdelen i Din Dyson. Hvis du har en Din Dyson-konto, kan du logge deg på under for å administrere alle kontaktalternativene (inkludert telefon, SMS og post).

Dyson 360 Eye robotstøvsuger La oss få i gang maskinen din

Se alle trinnene

Vanlige problemer

Velg det aktuelle alternativet

Vaske filtrene – video

Følg instruksjonene i videoen.

Vask filtrene

Trykk på knappen på toppen av maskinen for å ta av beholderen og syklonen.

Dra forfilteret ut fra bak beholderen.

Hold inne filterutløseren, og skyv ut etterfilterdekselet.

Vask de to filtrene og etterfilterdekselet med kaldt vann.

  • ADVARSEL: Ikke bruk rengjøringsmidler eller vask i oppvaskmaskin eller vaskemaskin.
  • Rist filteret for å fjerne rusk og få ut mest mulig vann.
  • Fortsett å vaske og riste til vannet er rent når du skyller.

La tørke naturlig i minst 24 timer.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Så bra!

Takk for at du bruker Dysons kundestøtte på nettet.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Rengjøringsmoduser

Robotstøvsugeren kan starte rengjøringen fra ladestasjonen, men den kan også starte uten at den står på stasjonen.

Start fra ladestasjonen

Sett maskinen på ladestasjonen med tom beholder.

Trykk på av/på-knappen, så begynner maskinen å rengjøre omgivelsene.

Om nødvendig returnerer robotstøvsugeren automatisk til ladestasjonen for å lade under rengjøringen.

Rengjøringen kan settes på pause ved å trykke på av/på-knappen. Trykk en gang til for å fortsette rengjøringen.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Vi trenger litt mer informasjon for å løse problemet.

Men kundeserviceteamet vårt kan hjelpe deg med å løse problemet.

Ring oss på 800 69 196

Start borte fra ladestasjonen (uten automatisk lading)

Pass på at beholderen er tom, og sett maskinen på gulvet i rommet som skal rengjøres.

Trykk på av/på-knappen, så begynner maskinen å rengjøre omgivelsene.

Når batteriet nesten er tomt, vil maskinen returnere til utgangspunktet og slå seg av.

Rengjøringen kan settes på pause ved å trykke på av/på-knappen. Trykk en gang til for å fortsette rengjøringen.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Gjør deg kjent med robotstøvsugeren – toppen

Av/på-knapp.

USB-port (bak etterfilteret).

Syklonutløser.

Unikt 360-graders visuelt system.

Sensorer.

Fingergrep.

Infrarød LED.

Syklon og gjennomsiktig beholder.

Velg det neste området

Gjør deg kjent med robotstøvsugeren – den nederste delen

Børsterull av karbonfiber.

Ladekontakter

Larveføtter.

Velg det neste området

Gjør deg kjent med robotstøvsugeren – ladestasjonen og laderen

Lader

Stikkontakt

Strømindikator

Ladekontakter

Velg det neste området

Gjør deg kjent med robotstøvsugeren – filtrene

Forfilter

Etterfilter

Sjekk og vask filtrene regelmessig i henhold til instruksjonene for å opprettholde robotstøvsugerens rengjøringsevne.

Velg det neste området

Ladetid: 2 timer og 45 minutter

Ladetiden er omtrentlig og avhenger av flere ting, inkludert batterinivået, brukstemperaturen og om ladingen skjer før eller under en rengjøring.

Hvis batterinivået blir lavt under en rengjøring, returnerer robotstøvsugeren til ladestasjonen for å lade. Den fortsetter rengjøringen når batteriet er helt oppladet. Du må starte maskinen på ladestasjonen for at den skal lades automatisk. Hvis du ikke starter maskinen på ladestasjonen, vil den ikke returnere automatisk for å lade.

Brukstid – 45 minutter

Brukstiden er omtrentlig og kan påvirkes av flere faktorer, inkludert hvor lenge robotstøvsugeren har stått til lading, og omgivelsene den rengjør.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Hurtigstartveiledning

Denne videoen gir deg en rask innføring i hvordan du begynner å bruke Dyson 360 Eye-robotstøvsugeren din.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Plasseringen til serienummeret og passordet

  • Serienummeret og passordet finner du på baksiden av bruksanvisningen og på maskinens hoveddel, bak beholderen.

Obs! Robotstøvsugerens passord består bare av tall og små bokstaver, så «0» er definitivt tallet null. Tallet 1 og bokstaven l (L) kan se like ut, og det samme kan bokstavene j (J) og i (I).

  • Du kan finne serienummeret ved å gå til ruterinnstillingene på datamaskinen, telefonen eller nettbrettet og se listen over alle enhetene som er tilkoblet nettverket.
  • Har du registrert serienummeret, kan du også finne det i appen.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Åpne bruksanvisningen i PDF-format.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Sett opp laderen

Åpne ladestasjonen 90°, og sett den mot veggen.

Sett i støpselet til laderen, og vikle overflødig kabel rundt støpselet.

Ladekabelen kan kobles til begge sider av ladestasjonen.

Sjekk at det ikke er noen gjenstander mindre enn 50 cm fra ladestasjonen.

Sett maskinen på ladestasjonen.

Et blått, blinkende lys betyr at maskinen lades.

Et blått, kontinuerlig lys betyr at batteriet er helt oppladet.

Hvis batterinivået blir lavt under en rengjøring, returnerer robotstøvsugeren til ladestasjonen for å lade. Den fortsetter rengjøringen når batteriet er helt oppladet. Du må starte maskinen på ladestasjonen for at den skal lades automatisk. Hvis du ikke starter maskinen på ladestasjonen, vil den ikke returnere automatisk for å lade.

Ladetiden er omtrentlig og avhenger av flere ting, inkludert batterinivået, brukstemperaturen og om ladingen skjer før eller under en rengjøring.

Hvis batterinivået blir lavt under en rengjøring, returnerer robotstøvsugeren til ladestasjonen for å lade. Den fortsetter rengjøringen når batteriet er helt oppladet. Du må starte maskinen på ladestasjonen for at den skal lades automatisk. Hvis du ikke starter maskinen på ladestasjonen, vil den ikke returnere automatisk for å lade.

Brukstiden er omtrentlig og kan påvirkes av flere faktorer, inkludert hvor lenge robotstøvsugeren har stått til lading, og omgivelsene den rengjør.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Ta maskinen ut av landet der den ble kjøpt

Vi skal gjøre alt vi kan for å hjelpe deg hvis du bestemmer deg for å ta maskinen med deg til utlandet, men vi anbefaler det ikke av følgende grunner:

  1. Maskinen har bare blitt testet i henhold til sikkerhetskravene i landet der den ble kjøpt.
  2. Enkelte land har strømnett av en annen type.
  3. Enkelte land bruker andre støpsler, og Dyson anbefaler ikke bruk av omformer eller adapter.
  4. Vi mener at det er viktig å tilby glimrende kundeservice. Ikke alle Dysons salgsregioner kan støtte hele produktsortimentet, og det kan også være at de ikke kan tilby deler eller reparere disse produktene.

Det er derfor garantien uttrykkelig sier at maskinen bare må brukes i landet der den ble kjøpt.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Hva inneholder esken?

Robotstøvsuger

Ladestasjon

Lader

Instruksjoner

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Av/på-knapp

For å slå på trykker du på av/på-knappen til de blå lysene tennes.

Trykk på av/på-knappen for å sette rengjøringen på pause og starte den igjen.

Pauseikonet blinker når robotstøvsugeren er satt på pause.

Pauseikonet lyser kontinuerlig når robotstøvsugeren rengjør.

For å slå av trykker du på knappen til lysene slukkes.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Klargjøre rommet

Tynne kabler og tekstiler som kan sette seg fast i børsterullen eller larveføttene.

ekstra tynne eller tykke matter og tepper samt gulvpynt med dusker

lette, løse ting som ukeblader og papir samt skarpe gjenstander som kan suges inn i robotstøvsugeren

væskesøl, som kan skade robotstøvsugeren

vesker, sko eller andre gjenstander som skjuler høydeforskjeller i rommet

skjøre gjenstander som kan skades hvis robotstøvsugeren kommer borti dem

Obs! Robotstøvsugeren rengjør ved hjelp av et visuelt system, så for at resultatet skal bli best mulig, må du passe på at lyset i rommet er godt nok.

Har dette løst problemet?

Så bra!

Takk for at du bruker Dysons kundestøtte på nettet.

Plasseringen av ladestasjonen

Robotstøvsugeren rengjør i rutenett på 5 x 5 m, med ladestasjonen som midtpunkt. Maskinen vil rengjøre hver del på 5 x 5 m før den fortsetter til neste.

Sett ladestasjonen mot en vegg, minst 50 cm fra møbler og andre gjenstander.

Maskinen må ha klar sikt mot rommet fra ladestasjonen. Ikke sett den under et bord, en plante eller en annen overhengende gjenstand.

Har dette løst problemet?

Slik navigerer robotstøvsugeren

Robotstøvsugeren rengjør ved hjelp av et visuelt system, så for at resultatet skal bli best mulig, må du passe på at lyset i rommet er godt nok.

Robotstøvsugeren kjører 1 m ut i rommet med børsterullen slått av.

Robotstøvsugeren rengjør deretter i rutenett på 5 x 5 m, med ladestasjonen som midtpunkt. Maskinen vil rengjøre hver del på 5 x 5 m før den fortsetter til neste.

Den vil jobbe seg rundt eventuelle hindringer i hver del til den har gått over hele gulvet. Deretter returnerer den til ladestasjonen.

Obs! Hvis du starter maskinen når den ikke står på ladestasjonen, blir stedet der den startes, midtpunktet i det nye rutenettet. Dette blir også sluttpunktet for rengjøringen.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Dyson Link-appen og tilkobling

Velg «Tilkoblingsprosess»hvis dette er første gang du kobler deg til.

Velg «Tilkobling mislyktes» hvis du har problemer med å koble deg til.

Hvis du allerede er tilkoblet, men har problemer med appen, velger du «Feilsøking etter tilkobling».

Appversjon

Sjekk at den nyeste versjonen av Dyson Link-appen er installert på enheten.

For å forsikre deg om at den nyeste versjonen er installert på enheten, ser du etter ventende oppdateringer i appbutikken. Hvis det ikke finnes noen ventende oppdateringer, er den nyeste versjonen av appen allerede installert.

Velg det aktuelle alternativet

Hvis appen viser en melding om at robotstøvsugeren er frakoblet eller slått av, men du mener at den er tilkoblet, prøver du følgende:

  • Klikk på oppdateringsknappen i appen.
  • Lukk appen, og start den på nytt.

For å lukke appen helt i iOS trykker du to ganger på enhetens Hjem-knapp og sveiper appen oppover.

På Android-enheter kan du lukke appen helt i menyen for nylige apper.

Når du prøver å koble til robotstøvsugeren igjen, må du sjekke at den er slått på, og at Wi-Fi er aktivert og fungerer.

Test Wi-Fi-tilkoblingen ved å åpne en nettleser på enheten og sjekke at du er tilkoblet Internett. Hvis ikke sjekker du ruteren og Wi-Fi-tilkoblingen og fikser sistnevnte før du sjekker robotstøvsugerens tilkobling til appen på nytt.

At robotstøvsugeren vises som frakoblet, kan skyldes en dårlig Wi-Fi-tilkobling. Pass på at ruteren og ladestasjonen (med robotstøvsugeren på) står nær hverandre. Hvis du prøver å rengjøre rom som er for langt unna ruteren, må du kanskje flytte robotstøvsugeren manuelt for å rengjøre uten smartfunksjonalitet.

For å gjøre dette plasserer du bare ladestasjonen i rommet du vil rengjøre, setter robotstøvsugeren på stasjonen og trykker på av/på-knappen. Robotstøvsugeren vil deretter rengjøre rommet og returnere til ladestasjonen for å lade når den er ferdig.

Hvis robotstøvsugeren begynner rengjøringen fra en ladestasjon på et sted med Wi-Fi-dekning og havner utenfor rekkevidde mens den rengjør, skal ikke dette skape problemer. Robotstøvsugeren vil returnere til ladestasjonen når den er ferdig med rengjøringen. Du må imidlertid være obs på at hvis den havner utenfor Wi-Fi-rekkevidden under rengjøringen, vil du ikke kunne fjernstyre den med Dyson Link-appen.

Slå av og på igjen

Du kan slå robotstøvsugeren av og på igjen for å tilbakestille Wi-Fi. For å gjøre dette plasserer du robotstøvsugeren på ladestasjonen og sjekker at batterilyset er tent når den står på stasjonen.

Fjern robotstøvsugeren fra ladestasjonen i ti sekunder, sett den tilbake igjen, og oppdater Dyson Link-appen.

Hvis du har utført sjekkene og fulgt anbefalingene over og robotstøvsugeren nå vises som tilkoblet, velger du «Løst».

Hvis du vet at alt allerede er i henhold til kriteriene og anbefalingene over, men du fremdeles har problemer, velger du «Problemet ble ikke løst».

Det ser ut til at vi ikke finner noen løsning på nettet.

Snakk med kundestøtteteamet vårt hvis du trenger mer hjelp.

Så bra!

Takk for at du bruker Dysons kundestøtte på nettet.

Velg typen enhet du bruker

Problemer med å installere appen

Sjekk at enheten (for eksempel iPhone eller Android) har en stabil Internett-tilkobling, og at du har lastet ned den nyeste versjonen av Dyson Link-appen fra Google Play eller Apple iTunes.

Dyson Link-appen er bare kompatibel med Apple iPhone, Apple iPod touch, Apple iPad og Android-mobiler.

Du kan ikke laste ned appen hvis du ikke kjører en kompatibel versjon av operativsystemet til telefonen. Se listen over kompatible enheter i Google Play eller Apple iTunes.

Sjekk også at enheten har nok plass til appen.

Klarte du å installere appen nå?

Det ser ut til at vi ikke finner noen løsning på nettet.

Snakk med kundestøtteteamet vårt hvis du trenger mer hjelp.

Bare trykk på knappen «Legg til en maskin» for å starte tilkoblingsprosessen.

Er dette første gang du kobler til maskinen?

Dyson Link-appen bruker Wi-Fi til å koble seg til maskinen din.

Plasseringen av ladestasjonen

Åpne ladestasjonen 90° og sett den mot en vegg, minst 50 cm fra møbler og andre gjenstander.

Maskinen må ha klar sikt mot rommet fra ladestasjonen. Ikke sett den under et bord, en plante eller en annen overhengende gjenstand.

Sett i støpselet til laderen, og vikle overflødig kabel rundt støpselet. Ladekabelen kan kobles til begge sider av ladestasjonen.

Sjekk at pluggen er satt helt inn i ladestasjonen.

Strømindikatoren nederst på ladestasjonen skal lyse blått.

Slå på eller sett til lading

Slå på robotstøvsugeren og sett den til lading for å begynne. Maskinen må ha strøm gjennom hele tilkoblingsprosessen.

Sjekk at flymodus er slått av på enheten.

Velg maskinen din ved å velge «Robotstøvsugere» og deretter modellen du har.

Fjern robotstøvsugeren, og sett den på plass igjen

Ta robotstøvsugeren av ladestasjonen, og sett den deretter på stasjonen igjen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler. Etter 30 sekunder er den klar til å koble seg til.

Fortsett til neste skjermbilde ved å velge «OK, skjønner».

Er Wi-Fi-lyset tent og lyser kontinuerlig?

Wi-Fi-passord

Ha Wi-Fi-passordet for hånden. Du kan trenge det senere.

Sjekk at nettverket som vises på skjermen, er hjemmenettverket ditt, og at det ikke tilhører Dyson-produktet eller er et offentlig nettverk.

Dyson-produktet må kobles til det samme Wi-Fi-nettverket som enheten din er tilkoblet.

Er du tilkoblet hjemmenettverket ditt?

Wi-Fi-innstillinger

Gå ut av Dyson Link-appen og til telefoninnstillingene for å endre hvilket Wi-Fi-nettverk du er tilkoblet.

Velg Wi-Fi-alternativet og deretter Wi-Fi-nettverket ditt i enhetsinnstillingene.

Dyson-produktet må kobles til det samme Wi-Fi-nettverket som enheten din er tilkoblet.

Sjekk at Wi-Fi er aktivert på enheten, og at flymodus er slått av.

Når du har koblet deg til Wi-Fi-nettverket ditt, går du tilbake til Dyson Link-appen og trykker på «Kom i gang».

Er du tilkoblet hjemmenettverket ditt nå?

Legg til en maskin

Velg «Kom i gang» i Dyson Link-appen.

Dyson Link-appen vil søke etter produkter ved hjelp av Wi-Fi.

Velg typen enhet du bruker

Følg neste trinn.

Aktiver Wi-Fi

Maskinen har sitt eget Wi-Fi-signal, som må aktiveres for å fullføre tilkoblingen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler.

Hvis dette ikke lenger er tilfelle, tar du robotstøvsugeren av ladestasjonen og setter den deretter på stasjonen igjen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler. Etter 30 sekunder er den klar til å koble seg til.

Plasseringen til passordet

Serienummeret og passordet finner du på baksiden av bruksanvisningen og på maskinens hoveddel, bak beholderen.

Oppgi passordet

Når du har funnet passordet for maskinen, fortsetter du til neste skjermbilde ved å velge «OK, skjønner».

Du vil nå bli bedt om å oppgi passordet for maskinen i Dyson Link-appen.

Passordet inneholder bare små bokstaver. Tallet 1 og bokstaven l (L) kan se like ut, og det samme kan bokstavene j (J) og i (I).

Velg «Legg til maskin» nederst på skjermen for å starte tilkoblingsprosessen.

Har enheten funnet maskinen?

Maskinen krever en sterk og stabil Wi-Fi-tilkobling i hjemmet.

Om mulig prøver du å plassere maskinen nærmere ruteren. Har du mer enn én ruter i hjemmet, må du passe på å flytte maskinen nærmere ruteren du har tenkt å koble både maskinen og enheten til.

Pass på at enheten er nær maskinen gjennom hele paringsprosessen, og at maskinen er koblet til en stikkontakt og slått på.

Prøve tilkoblingen på nytt

Press the retry button to make your device scan again for your machine.

Should a error message be dispalyed on your device, the connection process will need to be restarted. Please select 'Activating the WiFi'.

If you have already followed the above advise and are still experiencing an issue, please select 'Issue not resolved'.

Velg det aktuelle alternativet

Du vil nå bli bedt om å oppgi passordet for maskinen i Dyson Link-appen.

Passordet inneholder bare små bokstaver. Tallet 1 og bokstaven l (L) kan se like ut, og det samme kan bokstavene j (J) og i (I).

Trykk på «Send» nederst på skjermen for å fortsette.

Følg neste trinn.

Oppgi Wi-Fi-passordet

Oppgi passordet for Wi-Fi-nettverket ditt.

Velg «Legg til maskin» nederst på skjermen for å starte tilkoblingsprosessen.

Følg neste trinn.

Bekrefte tilkoblingen

Mens tilkoblingen bekreftes, viser appen informasjon om produktet ditt, inkludert hvordan du bruker det, hva slags informasjon du kan få fra produktet, og hvordan du får mest mulig ut av Dysons teknologi.

Har maskinen koblet seg til?

Det kan være nødvendig å gi enheten litt ekstra tid.

Men hvis det tar mye lengre tid enn ventet, trykker du på knappen «Fortsett».

Feil passord

Hvis du får varselet «Sjekk at passordet stemmer», oppgir du passordet på åtte bokstaver på nytt. Pass på at du skriver det inn riktig.

Hvis passordet for Wi-Fi-nettverket inneholder spesialtegn som utropstegn, skilletegn eller spørsmålstegn, må du kanskje endre passordet og fjerne disse tegnene. Dette kan du gjøre i ruterinnstillingene.

Wi-Fi-passordet skal stå enten på undersiden av ruteren eller på et klistremerke på baksiden av ruteren. Det kan også stå på esken til ruteren. Pass på at du skriver inn de riktige tegnene, for enkelte bokstaver og tall ser like ut, for eksempel «I» og «1» og «O» og «0».

Enheten vil fortsette å be deg oppgi maskinens passord på åtte bokstaver til du har skrevet det inn riktig.

Hvis du vet at alt allerede er i henhold til kriteriene og anbefalingene over, men du fremdeles har problemer, velger du «Problemet ble ikke løst».

Har maskinen koblet seg til?

Hvis tilkoblingen mislykkes, skal det vises en feilmelding på enhetens skjerm.

Ser du en feilmelding?

Tilkobling mislyktes

Reagerer tregt

Hvilken feilmelding ser du?

Wi-Fi-signal

Maskinen krever en sterk og stabil Wi-Fi-tilkobling i hjemmet.

Om mulig prøver du å plassere maskinen nærmere ruteren. Har du mer enn én ruter i hjemmet, må du passe på å flytte maskinen nærmere ruteren du har tenkt å koble både maskinen og enheten til.

Pass på at enheten er nær maskinen gjennom hele paringsprosessen, og at maskinen er koblet til en stikkontakt og slått på.

Enhetens nærhet

Enheten du bruker, krever en sterk og stabil Wi-Fi-tilkobling til maskinen.

For å oppnå dette må du passe på at enheten er nær maskinen gjennom hele tilkoblingsprosessen, og at maskinen er koblet til en stikkontakt og slått på.

Ta robotstøvsugeren av ladestasjonen, og sett den deretter på stasjonen igjen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler. Etter 30 sekunder er den klar til å koble seg til.

Lukk appen, og start den på nytt.

For å lukke appen helt i iOS trykker du to ganger på enhetens Hjem-knapp og sveiper appen oppover.

På Android-enheter kan du lukke appen helt i menyen for nylige apper.

Hva er statusen til maskinens Wi-Fi-lys?

Bare trykk på knappen «Legg til en maskin» for å starte tilkoblingsprosessen.

Vises maskinen din i listen over maskiner?

Bare trykk på maskinen for å velge den.

Maskinens serienummer vises under navnet på maskinen.

Følg neste trinn.

Plasseringen til passordet

Serienummeret og passordet finner du på baksiden av bruksanvisningen og på maskinens hoveddel, bak beholderen.

Oppgi passordet

Når du har funnet passordet for maskinen, fortsetter du til neste skjermbilde ved å velge «OK, skjønner».

Du vil nå bli bedt om å oppgi passordet for maskinen i Dyson Link-appen.

Passordet inneholder bare små bokstaver. Tallet 1 og bokstaven l (L) kan se like ut, og det samme kan bokstavene j (J) og i (I).

Følg neste trinn.

Bekrefte tilkoblingen

Mens tilkoblingen bekreftes, viser appen informasjon om produktet ditt, inkludert hvordan du bruker det, hva slags informasjon du kan få fra produktet, og hvordan du får mest mulig ut av Dysons teknologi.

Har maskinen koblet seg til?

Reagerer tregt

Det kan være nødvendig å gi enheten litt ekstra tid.

Men hvis det tar mye lengre tid enn ventet, trykker du på knappen «Fortsett».

Har maskinen koblet seg til?

Prøv tilkoblingen på nytt

Velg «Prøv på nytt» hvis dette er første gang denne feilen har oppstått på enheten.

Sjekk at passordet har blitt skrevet inn riktig.

Passordet inneholder bare små bokstaver. Tallet 1 og bokstaven l (L) kan se like ut, og det samme kan bokstavene j (J) og i (I).

Hvis du allerede har startet tilkoblingsprosessen på nytt uten at problemet ble løst, velger du «Problemet ble ikke løst».

Velg det aktuelle alternativet

Sjekk at enheten har en sterk og stabil tilkobling til Wi-Fi-nettverket ditt.

Vises maskinen din i listen over maskiner?

Tilbakestill robotstøvsugerens Wi-Fi

Robotstøvsugeren sender automatisk ut et periodisk Wi-Fi-signal som fungerer som et lokalt nettverk (også kalt Wi-Fi-modus). Om nødvendig kan denne modusen tilbakestilles ved å følge instruksjonene under:

Last ned programvaren «Tilbakestill Wi-Fi» fra nettstedet til Dyson og til en USB-minnepinne uten å endre filnavnet. USB-minnepinnen må ha minst 256 MB ledig plass, og det må ikke være noen andre filer eller mapper på den.

USB-minnepinnen må være ukryptert og formatert som FAT32 eller MS-DOS (FAT).

Merk: I enkelte nettlesere kan filen bli åpnet i nettleseren i stedet for at du blir bedt om å laste den ned. Hvis dette skjer, velger du «Fil» og «Lagre som» (eller tilsvarende i nettleseren du bruker) for å lagre filen på USB-minnepinnen.

Fjern etterfilteret fra robotstøvsugeren, og sett USB-minnepinnen i USB-porten bak på maskinen.

Sett robotstøvsugeren på en ladestasjon med strøm, og sjekk at den lades. Hold inne av/på-knappen til en ring av rosa lys blinker. Dette betyr at robotstøvsugeren har startet oppgraderingen.

Programvaren vil tilbakestille Wi-Fi-modusen automatisk.

Robotstøvsugeren slås av når oppgraderingen er ferdig.

Ta ut USB-minnepinnen, og sett filteret og filterdekselet på plass igjen. Robotstøvsugeren kan nå brukes som vanlig.

Hvis du tilbakestiller maskinen, må du starte tilkoblingsprosessen på nytt. Velg «Tilkoblingsprosess».

Hvis du allerede har tilbakestilt maskinen uten at det løste problemet, velger du «Problemet ble ikke løst».

Dyson Link-appen

Den nyeste versjonen kan lastes ned fra Google Play-butikken eller Apple iTunes.

Min Dyson-kontoen din

Når du har lastet ned og oppdatert Dyson Link-appen, logger du deg på eller registrerer en Min Dyson-konto.

Du må ha en gyldig e-postadresse og et passord for å opprette en konto.

Har du klart å logge deg på appen?

Maskin tilkoblet

Maskinen din er nå koblet til Dyson Link-appen.

Følg resten av trinnene for å fullføre installasjonsprosessen.

Ignorere eierskap?

Eieren av denne maskinen vil fortsatt ha tilgang til den, kunne kontrollere den og se informasjon fra den.

Trykk på 'OK' under hvis du er enig i dette.

Er Dyson Link-appen ferdig konfigurert nå?

Tilkoblingsproblem

Hvis det har oppstått problemer etter at du har fullført konfigureringen, gjør du følgende:

Lukk Dyson Link-appen, og fjern den fra listen over nylig brukte apper.

Plasser maskinen og ladestasjonen nærmere ruteren for å få et sterkere og mer stabilt signal. Dette skal være ruteren som maskinen var tilkoblet tidligere.

Sett i støpselet til ladestasjonen igjen, slå på strømmen, plasser maskinen på ladestasjonen, og ta den ut av ventemodus. Wi-Fi-lyset på maskinen begynner å lyse blått kontinuerlig, noe som betyr at tilkoblingen er stabil.

Åpne Dyson Link-appen igjen, og vent til du ser en tilkobling på startskjermen.

Er du tilkoblet hjemmenettverket ditt nå?

Ta eierskap

Hvis dette produktet ikke er nytt, får den forrige eieren et varsel og kan ikke lenger bruke denne maskinen med Dyson Link-appen sin.

Følg neste trinn.

Gi robotstøvsugeren et navn

Gi luftrenseren et navn, eller velg et sted for å styre den med stemmen.

Følg neste trinn.

Velg plassering

Velg en lokasjon fra listen på enheten din før du legger inn og bekrefter valget ditt.

Alternativt, hvis du vil velge en tilpasset lokasjon, kan du trykke på 'edit' nederst.

Følg neste trinn.

Velg dato

Velg 'select date' og skriv inn datoen du kjøpte maskinen. Vi trenger denne informasjonen til garantien din.

Det anbefales også at du tar vare på kvitteringen for kjøpet ditt.

Følg neste trinn.

Automatisk oppdatering

Sørg for at 'Auto-update' er slått på.

Det sikrer at du laster ned de nyeste funksjonene automatisk og at appen fungerer korrekt.

Er Dyson Link-appen ferdig konfigurert nå?

Et blått, kontinuerlig Wi-Fi-lys betyr at maskinen sender signaler og venter på å bli tilkoblet.

Bare trykk på knappen «Legg til en maskin» for å starte tilkoblingsprosessen.

Er du tilkoblet hjemmenettverket ditt?

Fremdriftsindikator

The Dyson Link app will display a loading bar, indicating the overall progress of connection.

Should the connection fail, please refer to the bar's overall progress and select the appriopriate option to proceed.

På hvilket trinn mislyktes tilkoblingsprosessen?

Ruterinnstillinger

The appliance will only connect to the 2.4 GHz network.

Your device will need to be connected to the same network as the appliance for initial set up.

To switch your router from 5GHz to 2.4GHz, please refer to your routers user guide, or visit the manufacturer’s website.You will need to check that any other devices you have connected to your router will not be affected before changing this.

The router will need to be set to WPA or WPA2. Dyson connective products are not compatible for WEP encryption.

Feil passord

Please ensure that the home WiFi password has been entered correctly.

If there are any special characters in the home WiFi password, such as excalmation, punctuation or question marks, you may need to change the password and remove these from it. This can be done via the router settings.

Your WiFi password should be printed either underneath the router, on the back, of the router on a removable tab, which can be removed from the router. Additionally, it may also be printed on the box your router came in. Take care to enter the correct characters, as some letters and numbers look similar, such as 'I' and '1', and 'O' and '0'.

Wi-Fi-signal

Maskinen krever en sterk og stabil Wi-Fi-tilkobling i hjemmet.

Om mulig prøver du å plassere maskinen nærmere ruteren. Har du mer enn én ruter i hjemmet, må du passe på å flytte maskinen nærmere ruteren du har tenkt å koble både maskinen og enheten til.

Pass på at enheten er nær maskinen gjennom hele paringsprosessen, og at maskinen er koblet til en stikkontakt og slått på.

Ta robotstøvsugeren av ladestasjonen, og sett den deretter på stasjonen igjen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler. Etter 30 sekunder er den klar til å koble seg til.

Lukk appen, og start den på nytt.

For å lukke appen helt i iOS trykker du to ganger på enhetens Hjem-knapp og sveiper appen oppover.

På Android-enheter kan du lukke appen helt i menyen for nylige apper.

Hvis du starter appen på nytt, må du starte tilkoblingsprosessen på nytt. Velg «Tilkoblingsprosess».

Hvis du vet at alt allerede er i henhold til kriteriene og anbefalingene over, men du fremdeles har problemer, velger du «Problemet ble ikke løst».

Connection issues

Pass på at enheten er nær ruteren gjennom hele paringsprosessen, og at maskinen er koblet til en stikkontakt og slått på.

Fortsett tilkoblingen

Tilkoblingen kan fremdeles ta lengre tid enn ventet. Trykk på knappen «Fortsett» igjen.

Har maskinen koblet seg til?

Ta robotstøvsugeren av ladestasjonen, og sett den deretter på stasjonen igjen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler. Etter 30 sekunder er den klar til å koble seg til.

Lukk appen, og start den på nytt.

For å lukke appen helt i iOS trykker du to ganger på enhetens Hjem-knapp og sveiper appen oppover.

På Android-enheter kan du lukke appen helt i menyen for nylige apper.

Vises maskinen på startskjermen i Dyson Link-appen?

Sjekke Wi-Fi-lyset

Sjekk at Wi-Fi-lyset tennes.

Hva er statusen til maskinens Wi-Fi-lys?

Tilkobling opprettet

Maskinen er tilkoblet Dyson Link-appen.

Konfigurer

Hvis du vil gjøre deg kjent med maskinen og konfigurere innstillingene, velger du «Bruke Dyson Link-appen».

Du kan også velge «Problemet ble løst».

Følg neste trinn.

Så bra!

Takk for at du bruker Dysons kundestøtte på nettet.

Følg neste trinn.

Oppgi Wi-Fi-passordet

Please enter the WiFi password for the home network you are connected to.

Trykk på «Send» nederst på skjermen for å fortsette.

Følg neste trinn.

Aktiver Wi-Fi

Maskinen har sitt eget Wi-Fi-signal, som må aktiveres for å fullføre tilkoblingen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler.

Hvis dette ikke lenger er tilfelle, tar du robotstøvsugeren av ladestasjonen og setter den deretter på stasjonen igjen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler. Etter 30 sekunder er den klar til å koble seg til.

Plasseringen til passordet

Serienummeret og passordet finner du på baksiden av bruksanvisningen og på maskinens hoveddel, bak beholderen.

Oppgi passordet

Når du har funnet passordet for maskinen, fortsetter du til neste skjermbilde ved å velge «OK, skjønner».

Du vil nå bli bedt om å oppgi passordet for maskinen i Dyson Link-appen.

Passordet inneholder bare små bokstaver. Tallet 1 og bokstaven l (L) kan se like ut, og det samme kan bokstavene j (J) og i (I).

Trykk på «OK, skjønner» nederst på skjermen for å fortsette.

Maskinen skal vises som et nettverk i enhetens Wi-Fi-innstillinger.

Bare åpne enhetens Wi-Fi-innstillinger og velg maskinen i listen over nettverk. Du kommer til å trenge produktets Wi-Fi-passord for å fullføre dette trinnet.

Når enheten er tilkoblet maskinens Wi-Fi-nettverk, vises det et varsel i Dyson Link-appen som ber deg fortsette tilkoblingsprosessen.

Trykk på varselet for å fortsette.

Hvis varsler er slått av i Dyson Link-appen, eller hvis varselet ikke vises, må du åpne Dyson Link-appen på nytt manuelt.

Har maskinen startet paringsprosessen?

Feil passord

Hvis du får en feilmelding med beskjed om at passordet er feil, oppgir du passordet på åtte bokstaver på nytt. Pass på at du skriver det inn riktig.

Passordet inneholder bare små bokstaver. Tallet 1 og bokstaven l (L) kan se like ut, og det samme kan bokstavene j (J) og i (I).

Serienummeret og passordet finner du på baksiden av bruksanvisningen og på maskinens hoveddel, bak beholderen.

Enheten vil fortsette å be deg oppgi maskinens passord på åtte bokstaver til du har skrevet det inn riktig.

Paringsprosessen vil da fortsette.

Den eneste situasjonen der det ikke vises noe varsel, er hvis du har avsluttet Dyson Link-appen før du ble bedt om å gjøre det. I så fall må du starte tilkoblingsprosessen på nytt.

Velg «Nei» i neste trinn.

Har maskinen startet paringsprosessen nå?

Hvis du har fulgt anbefalingene i forrige trinn og fremdeles ikke kan fortsette paringen, starter du prosessen på nytt ved å velge «Tilkoblingsprosess».

Hvis du allerede har startet tilkoblingsprosessen på nytt uten at problemet ble løst, velger du «Problemet ble ikke løst».

Vent til maskinen har fullført den automatiske paringsprosessen.

Har maskinen blitt paret?

Bekrefte tilkoblingen

Mens tilkoblingen bekreftes, viser appen informasjon om produktet ditt, inkludert hvordan du bruker det, hva slags informasjon du kan få fra produktet, og hvordan du får mest mulig ut av Dysons teknologi.

Har maskinen koblet seg til?

Reagerer tregt

Det kan være nødvendig å gi enheten litt ekstra tid.

Men hvis det tar mye lengre tid enn ventet, trykker du på knappen «Fortsett».

Sjekk at passordet for Wi-Fi-nettverket har blitt skrevet inn riktig.

Hvis passordet for Wi-Fi-nettverket inneholder spesialtegn som utropstegn, skilletegn eller spørsmålstegn, må du kanskje endre passordet og fjerne disse tegnene. Dette kan du gjøre i ruterinnstillingene.

Wi-Fi-passordet skal stå enten på undersiden av ruteren eller på et klistremerke på baksiden av ruteren. Det kan også stå på esken til ruteren. Pass på at du skriver inn de riktige tegnene, for enkelte bokstaver og tall ser like ut, for eksempel «I» og «1» og «O» og «0».

Enheten vil fortsette å be deg oppgi Wi-Fi-passordet til du har skrevet det inn riktig.

Har maskinen koblet seg til?

Fremdriftsindikator

The Dyson Link app will display a loading bar, indicating the overall progress of connection.

Should the connection fail, please refer to the bar's overall progress and select the appriopriate option to proceed.

Fortsett tilkoblingen

Tilkoblingen kan fremdeles ta lengre tid enn ventet. Trykk på knappen «Fortsett» igjen.

Har maskinen koblet seg til?

Connection issues

Maskinen krever en sterk og stabil Wi-Fi-tilkobling i hjemmet.

Om mulig prøver du å plassere maskinen nærmere ruteren. Har du mer enn én ruter i hjemmet, må du passe på å flytte maskinen nærmere ruteren du har tenkt å koble både maskinen og enheten til.

Pass på at enheten er nær maskinen gjennom hele paringsprosessen, og at maskinen er koblet til en stikkontakt og slått på.

Ta robotstøvsugeren av ladestasjonen, og sett den deretter på stasjonen igjen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler. Etter 30 sekunder er den klar til å koble seg til.

Lukk appen, og start den på nytt.

For å lukke appen helt i iOS trykker du to ganger på enhetens Hjem-knapp og sveiper appen oppover.

På Android-enheter kan du lukke appen helt i menyen for nylige apper.

Vises maskinen på startskjermen i Dyson Link-appen?

Ruterinnstillinger

The appliance will only connect to the 2.4 GHz network.

Your device will need to be connected to the same network as the appliance for initial set up.

To switch your router from 5GHz to 2.4GHz, please refer to your routers user guide, or visit the manufacturer’s website.You will need to check that any other devices you have connected to your router will not be affected before changing this.

The router will need to be set to WPA or WPA2. Dyson connective products are not compatible for WEP encryption.

Feil passord

Please ensure that the home WiFi password has been entered correctly.

If there are any special characters in the home WiFi password, such as excalmation, punctuation or question marks, you may need to change the password and remove these from it. This can be done via the router settings.

Your WiFi password should be printed either underneath the router, on the back, of the router on a removable tab, which can be removed from the router. Additionally, it may also be printed on the box your router came in. Take care to enter the correct characters, as some letters and numbers look similar, such as 'I' and '1', and 'O' and '0'.

Wi-Fi-signal

Maskinen krever en sterk og stabil Wi-Fi-tilkobling i hjemmet.

Om mulig prøver du å plassere maskinen nærmere ruteren. Har du mer enn én ruter i hjemmet, må du passe på å flytte maskinen nærmere ruteren du har tenkt å koble både maskinen og enheten til.

Pass på at enheten er nær maskinen gjennom hele paringsprosessen, og at maskinen er koblet til en stikkontakt og slått på.

Ta robotstøvsugeren av ladestasjonen, og sett den deretter på stasjonen igjen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler. Etter 30 sekunder er den klar til å koble seg til.

Lukk appen, og start den på nytt.

For å lukke appen helt i iOS trykker du to ganger på enhetens Hjem-knapp og sveiper appen oppover.

På Android-enheter kan du lukke appen helt i menyen for nylige apper.

Hvis du starter appen på nytt, må du starte tilkoblingsprosessen på nytt. Velg «Tilkoblingsprosess».

Hvis du vet at alt allerede er i henhold til kriteriene og anbefalingene over, men du fremdeles har problemer, velger du «Problemet ble ikke løst».

Wi-Fi-signal

Maskinen krever en sterk og stabil Wi-Fi-tilkobling i hjemmet.

Om mulig prøver du å plassere maskinen nærmere ruteren. Har du mer enn én ruter i hjemmet, må du passe på å flytte maskinen nærmere ruteren du har tenkt å koble både maskinen og enheten til.

Pass på at enheten er nær maskinen gjennom hele paringsprosessen, og at maskinen er koblet til en stikkontakt og slått på.

Enhetens nærhet

Enheten du bruker, krever en sterk og stabil Wi-Fi-tilkobling til maskinen.

For å oppnå dette må du passe på at enheten er nær maskinen gjennom hele tilkoblingsprosessen, og at maskinen er koblet til en stikkontakt og slått på.

Ta robotstøvsugeren av ladestasjonen, og sett den deretter på stasjonen igjen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler. Etter 30 sekunder er den klar til å koble seg til.

Lukk appen, og start den på nytt.

For å lukke appen helt i iOS trykker du to ganger på enhetens Hjem-knapp og sveiper appen oppover.

På Android-enheter kan du lukke appen helt i menyen for nylige apper.

Hva er statusen til maskinens Wi-Fi-lys?

Hold deg i nærheten av maskinen

Pass på at enheten er nær maskinen gjennom hele paringsprosessen, at maskinen er på en ladestasjon med strøm, og at batterilyset er blått.

Vises meldingen «Tilkobling mislyktes» på enheten, må du starte tilkoblingsprosessen på nytt.

Før du starter tilkoblingsprosessen på nytt, slår du av maskinen og drar ut støpselet.

Sett i støpselet til ladestasjonen igjen, slå på strømmen, plasser maskinen på ladestasjonen, og ta den ut av ventemodus. Wi-Fi-lyset på maskinen begynner å lyse blått kontinuerlig, noe som betyr at den sender signaler og venter på en tilkobling.

Hvis du allerede har startet tilkoblingsprosessen på nytt uten at problemet ble løst, velger du «Problemet ble ikke løst».

Prøv å fjerne og sette på plass igjen en gang til

Ta robotstøvsugeren av ladestasjonen, og sett den deretter på stasjonen igjen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler. Etter 30 sekunder er den klar til å koble seg til.

Fortsett til neste skjermbilde ved å velge «OK, skjønner».

Er Wi-Fi-lyset tent og lyser kontinuerlig?

Plasseringen av ladestasjonen

Åpne ladestasjonen 90° og sett den mot en vegg, minst 50 cm fra møbler og andre gjenstander.

Maskinen må ha klar sikt mot rommet fra ladestasjonen. Ikke sett den under et bord, en plante eller en annen overhengende gjenstand.

Sett i støpselet til laderen, og vikle overflødig kabel rundt støpselet. Ladekabelen kan kobles til begge sider av ladestasjonen.

Sjekk at pluggen er satt helt inn i ladestasjonen.

Strømindikatoren nederst på ladestasjonen skal lyse blått.

Slå på eller sett til lading

Slå på robotstøvsugeren og sett den til lading for å begynne. Maskinen må ha strøm gjennom hele tilkoblingsprosessen.

Sjekk at flymodus er slått av på enheten.

Velg maskinen din ved å velge «Robotstøvsugere» og deretter modellen du har.

Fjern robotstøvsugeren, og sett den på plass igjen

Ta robotstøvsugeren av ladestasjonen, og sett den deretter på stasjonen igjen.

Robotstøvsugerens Wi-Fi-lys lyser blått for å indikere at den sender signaler. Etter 30 sekunder er den klar til å koble seg til.

Fortsett til neste skjermbilde ved å velge «OK, skjønner».

Hva er statusen til maskinens Wi-Fi-lys?

Dette vil være nettverket som mobilenheten din allerede er tilkoblet.

Lukk appen, og start den på nytt.

For å lukke appen helt i iOS trykker du to ganger på enhetens Hjem-knapp og sveiper appen oppover.

På Android-enheter kan du lukke appen helt i menyen for nylige apper.

Klikk på "Legg til maskin/apparat" i Dyson Link-appen.

Vises maskinen din i listen over maskiner?

Et blått, kontinuerlig Wi-Fi-lys betyr at maskinen sender signaler og venter på å bli tilkoblet.

Wi-Fi-passord

Ha Wi-Fi-passordet for hånden. Du kan trenge det senere.

Sjekk at nettverket som vises på skjermen, er hjemmenettverket ditt, og at det ikke tilhører Dyson-produktet eller er et offentlig nettverk.

Dyson-produktet må kobles til det samme Wi-Fi-nettverket som enheten din er tilkoblet.

Er du tilkoblet hjemmenettverket ditt?

Dyson Link-appen

Den nyeste versjonen kan lastes ned fra Google Play-butikken eller Apple iTunes.

Min Dyson-kontoen din

Når du har lastet ned og oppdatert Dyson Link-appen, logger du deg på eller registrerer en Min Dyson-konto.

Du må ha en gyldig e-postadresse og et passord for å opprette en konto.

Har du klart å logge deg på appen?

Velg det aktuelle alternativet

Lyden fra motoren kan variere avhengig av hvilken sugekraftmodus som brukes.

Stille

For stillere rengjøring og lengre brukstid.

Maksimum

For maksimal sugekraft.

Sjekk sugekraftmodusen i Dyson Link-appen, og endre modus om nødvendig.

Ble problemet løst ved å sjekke sugekraftmodusen?

Sjekk av etterfilteret

Dette kan løses ved å sjekke at etterfilteret sitter riktig.

Trykk på den runde knappen på etterfilterdekselet for å ta etterfilteret av maskinen.

Dra ut etterfilteret, og sett det inn igjen.

Sett etterfilterdekselet på igjen, og test på nytt.

Ble problemet løst ved å sjekke etterfilteret?

Sjekk børsterullen

Følg instruksjonene i videoen.

Så bra!

Takk for at du bruker Dysons kundestøtte på nettet.

Sjekk børsterullen og larveføttene

Trykk på syklonpakkeutløseren, og ta av syklonpakken.

Åpne endelokket på børsterullen ved å vri det en kvart omdreining mot klokken med en mynt.

Ta av børsterullen, og fjern hår, tråder og rusk fra børsterullen.

Snu maskinen opp-ned. Pass på at kameraet ligger på et mykt underlag som ikke lager riper.

Sjekk røret inne i børsterullhuset for tilstoppinger, og fjern dem hvis det er noen.

Sjekk børsterullen og endelokket for skader.

Sett sammen maskinen igjen, og test den

Ble problemet løst ved å sjekke børsterullen?

Sjekk beholderen og syklonen

Følg instruksjonene i videoen.

Ble problemet løst ved å sjekke beholderen og syklonen?

<p>ADVARSEL: Det er viktig at ingen deler av syklonen eller beholderen blir fuktige eller våte.</p>

Sjekk beholderen og syklonen

Trykk på syklonpakkeutløseren, og ta av syklonpakken.

Løft syklonen ut av beholderen, og tøm innholdet i en søppelbøtte.

Rengjør dekselet med en tørr klut eller en myk børste.

Sjekk innsiden av syklonen for tilstoppinger, fjern dem hvis det er noen, og sjekk alle pakninger for skader.

Sjekk røret bak beholderen og syklonen for tilstoppinger, og fjern dem hvis det er noen.

Sett sammen maskinen igjen, og test den.

Ble problemet løst ved å sjekke beholderen og syklonen?

Vask filterene video

Følg instruksjonene i videoen.

Ble problemet løst ved å vaske filtrene?

<p>ADVARSEL: Det er viktig at ingen deler av syklonen eller beholderen blir fuktige eller våte.</p>

Vask filtrene

Trykk på knappen på toppen av maskinen for å ta av beholderen og syklonen.

Dra forfilteret ut fra bak beholderen.

Hold inne filterutløseren, og skyv ut etterfilterdekselet.

Vask de to filtrene og etterfilterdekselet med kaldt vann.

  • ADVARSEL: Ikke bruk rengjøringsmidler eller vask i oppvaskmaskin eller vaskemaskin.
  • Rist filteret for å fjerne rusk og få ut mest mulig vann.
  • Fortsett å vaske og riste til vannet er rent når du skyller.

La tørke naturlig i minst 24 timer.

Ble problemet løst ved å vaske filtrene?

Sjekk børsterullen

Følg instruksjonene i videoen.

Ser du noen lys på maskinen?

Tilkoblingsproblemer

Robotstøvsugeren har oppdaget at den ikke kan logge seg på nettverket.

Sjekk at ruteren er tilkoblet stikkontakten, og at du har god signalstyrke og Internett-tilgang fra stedet der robotstøvsugerens ladestasjon står.

Sjekk at telefonen eller nettbrettet kjører den nyeste versjonen av et kompatibelt operativsystem.

Last ned den nyeste versjonen av Dyson Link-appen fra enhetens appbutikk eller markedsplass.

Koble seg til Wi-Fi

Wi-Fi-lyset på robotstøvsugeren vil blinke under tilkoblingen.

Når den er tilkoblet, vil lyset slukkes. Hvis robotstøvsugeren ikke klarer å koble seg til, vil det lyse kontinuerlig igjen.

Har dette løst problemet?

Robotstøvsugeren rengjør

Dette betyr at robotstøvsugeren holder på å rengjøre.

Har dette løst problemet?

Robotstøvsugeren er satt på pause

Trykk på av/på-knappen for å starte robotstøvsugeren igjen.

Fortsetter robotstøvsugeren å rengjøre når du trykker på av/på-knappen?

Start maskinen på nytt

Sett maskinen på ladestasjonen for å tilbakestille maskinen.

Et blått lys skal tennes for å indikere at maskinen lades.

Dette starter maskinens rengjøringsprogram på nytt hvis det oppstår en feil under rengjøringen.

Hvis maskinen ikke holdt på å rengjøre, trykker du på av/på-knappen for å starte en rengjøring og forsikre deg om at problemet er løst.

Har dette løst problemet?

Vi trenger litt mer informasjon for å løse problemet.

Men kundeserviceteamet vårt kan hjelpe deg med å løse problemet.

Ring oss på 800 69 196

Robotstøvsugeren er ladet opp

Dette betyr at maskinen er helt oppladet.

Robotstøvsugeren er klar til å begynne å rengjøre.

For å slå på trykker du på av/på-knappen til de blå lysene tennes.

Obs! Robotstøvsugeren rengjør ved hjelp av et visuelt system, så for at den skal fungere, må du passe på at lyset er godt nok overalt.

Har dette løst problemet?

Vi trenger litt mer informasjon for å løse problemet.

Men kundeserviceteamet vårt kan hjelpe deg med å løse problemet.

Ring oss på 800 69 196

Lavt batterinivå

Dette betyr at batteriet snart er tomt og maskinen returnerer for å lade, eller at maskinen lades på ladestasjonen.

Når batteriet er helt oppladet, vil batterilyset lyse kontinuerlig, og robotstøvsugeren kan fortsette rengjøringen.

Obs! Robotstøvsugeren rengjør ved hjelp av et visuelt system, så for at resultatet skal bli best mulig, må du passe på at lyset er godt nok overalt.

Har dette løst problemet?

Sjekk omgivelsene

Robotstøvsugeren krever tilstrekkelig lys for å navigere rundt i rommet.

Sjekk at rommet er godt belyst, og prøv på nytt.

Ved direkte sollys prøver du på et annet sted, for eksempel midt i rommet.

Sjekk alle sensordekslene og 360-graderskameraet for smuss, fingeravtrykk og flekker.

Tørk av med en myk, tørr mikrofiberklut.

Ble problemet løst ved å sjekke omgivelsene og sensordekslene?

Sjekk maskinen på et flatt underlag

Sett maskinen et flatt sted på gulvet, og trykk på av/på-knappen for å starte rengjøringen.

Ble problemet løst ved å sjekke maskinen på et flatt underlag?

Ett rødt feilindikeringslys er tent

Robotstøvsugeren har en digital Dyson-motor med eget tilstoppingsvern. Når motoren oppdager en tilstopping, vil den vibrere et par ganger for å prøve å fjerne tilstoppingen.

Enkelte underlag, for eksempel matter med gummibakside, linoleumsmatter og baderomsmatter på linoleum, kan få maskinen til å vibrere.

Prøv på en annen gulvtype

Sett robotstøvsugeren på et annet underlag uten hindringer, og test den på nytt.

Følg instruksjonene i videoen.

Ble problemet løst ved å sjekke gulvet?

Sjekk luftkanalene

Trykk på syklonpakkeutløseren, og ta av syklonpakken.

Åpne endelokket på børsterullen ved å vri det en kvart omdreining mot klokken med en mynt.

Ta av børsterullen, og fjern hår, tråder og rusk fra børsterullen.

Snu maskinen opp-ned. Pass på at kameraet ligger på et mykt underlag som ikke lager riper.

Sjekk røret inne i børsterullhuset for tilstoppinger, og fjern dem hvis det er noen.

Sjekk børsterullen og endelokket for skader.

Riv litt papir i små biter (ikke større enn 1 x 1 cm), og strø disse rundt maskinen.

Start maskinen. Hvis papiret havner i den gjennomsiktige beholderen, er ikke maskinen tilstoppet.

Sjekk beholderen og syklonen – video

Følg instruksjonene i videoen.

Sjekk beholderen og syklonen

Trykk på syklonpakkeutløseren, og ta av syklonpakken.

Løft syklonen ut av den gjennomsiktige beholderen, og tøm innholdet i en søppelbøtte.

Rengjør dekselet med en tørr klut eller en myk børste.

Sjekk innsiden av syklonen for tilstoppinger, og fjern dem hvis det er noen.

Sjekk innsiden av syklonen for tilstoppinger, og fjern dem hvis det er noen.

Følg neste trinn.

Vaske filtrene – video

Følg trinnene i videoen (CA).

Ble problemet løst ved å vaske filtrene?

Start maskinen på nytt

Sett maskinen på ladestasjonen for å tilbakestille maskinen.

Et blått lys skal tennes for å indikere at maskinen lades.

Et blått lys skal tennes for å indikere at maskinen lades.

Hvis maskinen ikke holdt på å rengjøre, trykker du på av/på-knappen for å starte en rengjøring og forsikre deg om at problemet er løst.

Ble problemet løst ved å plassere maskinen på ladestasjonen?

Det ser ut til at vi ikke finner noen løsning på nettet.

Snakk med kundestøtteteamet vårt hvis du trenger mer hjelp.

To røde feilindikeringslys er tent

Sjekk børsterullen og larveføttene

Trykk på syklonpakkeutløseren, og ta av syklonpakken.

Åpne endelokket på børsterullen ved å vri det en kvart omdreining mot klokken med en mynt.

Ta av børsterullen, og fjern hår, tråder og rusk fra børsterullen.

Snu maskinen opp-ned. Pass på at kameraet ligger på et mykt underlag som ikke lager riper.

Sjekk røret inne i børsterullhuset for tilstoppinger, og fjern dem hvis det er noen.

Fjern rusk fra larveføttene for hånd.

Sjekk børsterullen og endelokket for skader.

Sett sammen maskinen igjen, og test den.

Når du tester maskinen, setter du den et flatt sted på gulvet der den allerede har vært brukt.

Velg «Maskinen har kjørt seg fast» hvis det ikke er noen tilstoppinger og feilen oppstår på nytt.

Ble problemet løst ved å sjekke børsterullen/larveføttene?

Test maskinen på nytt

Robotstøvsugeren vil ikke kjøre ned fra gulvflater eller kanter som er høyere enn 2–3 cm.

Merk: Robotstøvsugeren kan kjøre opp på hevede gulvflater som er 2–2,5 cm høye.

Sjekk at ladestasjonen står direkte på gulvet, og ikke på for eksempel et teppe.

Sett maskinen et flatt sted på gulvet der den allerede har vært brukt, og start den igjen.

Robotstøvsugeren rengjør ved hjelp av et visuelt system, så for at resultatet skal bli best mulig, må du passe på at lyset i rommet er godt nok.

Hvis larveføttene ikke er i kontakt med gulvet, kan robotstøvsugeren kjøre seg fast på alt som er 1,5 cm eller høyere.

Sperr av alle slike områder i rommet med en sperring som er 4–5 cm høy.

Ble problemet løst ved å teste maskinen på nytt?

Ring hjelpelinjen hvis du ser fem røde, blinkende lys.

Er lysene røde eller rosa?

En serie rosa lys betyr at en (manuell eller automatisk) programvareoppdatering pågår. Dette skjer når av/på-knappen holdes inne i ti sekunder.

Så du de rosa lysene da du trykket på av/på-knappen?

Programvareoppdatering pågår

En serie rosa lys betyr at en (manuell eller automatisk) programvareoppdatering pågår. Dette skjer når av/på-knappen holdes inne i ti sekunder.

ADVARSEL: Ikke fjern batteriet eller en eventuell USB-minnepinne fra maskinen mens de rosa lysene lyser. Dette kan forårsake uopprettelig skade.

Når oppdateringen er ferdig, slås lysene av, og robotstøvsugeren er klar til bruk igjen.

Vi anbefaler at du bruker Dyson Link-appen, og at du registrerer deg for automatiske programvareoppdateringer.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Det ser ut til at vi ikke finner noen løsning på nettet.

Snakk med kundestøtteteamet vårt hvis du trenger mer hjelp.

Vi trenger litt mer informasjon for å løse problemet.

Men kundeserviceteamet vårt kan hjelpe deg med å løse problemet.

Ring oss på 800 69 196

Vi trenger litt mer informasjon for å løse problemet.

Men kundeserviceteamet vårt kan hjelpe deg med å løse problemet.

Ring oss på 800 69 196

Sjekker

Dette kan skyldes følgende:

nesten tomt batteri

at maskinen har kjørt seg vill

programvarekrasj

at maskinen har prøvd å gå til ladestasjonen uten å klare det

Sett maskinen på ladestasjonen igjen.

Start maskinen på nytt for å starte en ny rengjøringsøkt.

Har dette løst problemet?

Rengjør sensorene

Sjekk alle sensordekslene og navigasjonskameraet for smuss, fingeravtrykk og flekker.

Tørk av med en myk, tørr mikrofiberklut. Ikke bruk rengjøringsmidler, -væsker eller -sprayer av noe slag.

Har dette løst problemet?

Rengjør sensorene

Sjekk alle sensordekslene og navigasjonskameraet for smuss, fingeravtrykk og flekker.

Tørk av med en myk, tørr mikrofiberklut. Ikke bruk rengjøringsmidler, -væsker eller -sprayer av noe slag.

Har dette løst problemet?

Det ser ut til at vi ikke finner noen løsning på nettet.

Snakk med kundestøtteteamet vårt hvis du trenger mer hjelp.

Finner ikke ladestasjonen

Trykk på syklonpakkeutløseren, og ta av syklonpakken.

Snu maskinen opp-ned. Pass på at kameraet ligger på et mykt underlag som ikke lager riper.

Sjekk at kontaktene på robotstøvsugeren ikke er blokkert, og tørk av dem med en tørr klut.

Sjekk at kontaktene på ladestasjonen ikke er blokkert, og tørk av dem med en tørr klut.

Sjekk at ladestasjonen har strøm. Strømindikatoren nederst på ladestasjonen skal lyse blått. Sjekk at støpselet er satt helt inn i stikkontakten.

Sjekk at ladermålene er foldet ut riktig. De skal ligge parallelt med veggen og vende ut mot rommet.

Sjekk at ladestasjonen står på et godt belyst sted, og at maskinens sensorer er rene.

Trykk på pauseknappen, så vil maskinen prøve å gå til ladestasjonen på nytt.

Har dette løst problemet?

Sett robotstøvsugeren på ladestasjonen

Sett maskinen på ladestasjonen for å tilbakestille maskinen.

Et blått lys skal tennes for å indikere at maskinen lades.

Dette starter maskinens rengjøringsprogram på nytt hvis det oppstår en feil under rengjøringen. Hvis maskinen ikke holdt på å rengjøre, trykker du på av/på-knappen for å starte en rengjøring og forsikre deg om at problemet er løst.

Har dette løst problemet?

Vi trenger litt mer informasjon for å løse problemet.

Men kundeserviceteamet vårt kan hjelpe deg med å løse problemet.

Ring oss på 800 69 196

Sjekk av optikken

Sjekk alle sensordekslene og navigasjonskameraet for smuss, fingeravtrykk og flekker.