Dyson-garantier

Et husholdningsapparat eller- redskap som en støvsuger eller vifte kan være en betydelig investering. Det nye produktet bør vare og fungere korrekt så lenge som mulig. Garantien er en viktig faktor, og et godt mål på hvor mye tillit produsenten har til produktene sine.

Alle Dyson-produkter har en kostnadsfri garanti for deler og arbeid. Hvis noe går galt er vi her for å hjelpe deg. Telefonen til kundeservice betjenes fra kl. 08:00 til 20:00 mandag til fredag, og fra kl. 09:00 til 14:00 lørdag. Dette er grønt nummer og du får snakke med en lokal Dyson-ekspert. Du kan finne støtte også online på Dyson.no/stotte.

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål knyttet til Dysons garantier.

Hvordan kan jeg registrere den kostnadsfrie Dyson-garantien?

Du registrerer garantien online, per post eller per telefon. Du trenger følgende informasjon om produktet:

  • Serienummer (på maskinen/registreringsskjemaet som fulgte med i esken)
  • Kjøpsdato (kvittering eller leveringsseddel)

Registrer online på Dyson.no/registeryourmachine.

Registrering per post foregår ved at du sender inn utfylt garantiskjema som fulgte med i esken da du kjøpte produktet.

Du kan registrere over telefon. Ring kundeserviceteamet vårt kostnadsfritt på +47 80069196

Hvilke fordeler har jeg av å registrere den kostnadsfrie Dyson-garantien?

Når du registrerer garantien har vi alle detaljer tilgjengelig hvis du tar kontakt. Ringer du til kundeservice, kan Dyson-eksperten registrere all informasjon om produktet med en gang. Du kan også få tips og råd om hvordan du får maksimalt ut av Dyson-produktet og bli den første til å høre siste nytt om Dysons teknologi og oppfinnelser.

Hvis du registrerer garantien online, får du umiddelbar bekreftelse på at vi har mottatt opplysningene dine. Du har også mulighet til å legge til en vurdering av Dyson-produktet på nettsidene våre.

Hvor lang er garantien for Dyson-produkter?

På grunn av all tiden vi bruker til utvikling og testing, har vi absolutt tillit til alle produktene våre. Derfor har vi lange garantitider. De nye Dyson oppreiste sylinderstøvsugerne har fem års garanti. Nye kabelfrie, håndholdte og vifter har to års garanti.

Hva dekkes av Dyson-garantien?

Reparasjon eller bytte av Dyson-produktet (etter Dysons skjønn), inkl. deler og arbeid. Se betingelsene og vilkårene våre for fullstendig informasjon.

Dyson-garantien kommer i tillegg til rettighetene dine som forbruker.

Hva dekkes ikke av Dyson-garantien?

Det er noen forhold som ikke dekkes av Dyson-garantien. Disse omfatter utilsiktet skade, misbruk, blokkeringer, bruk av deler eller tilbehør som ikke er Dyson-originaldeler, og reparasjoner og endringer utført av andre enn Dyson eller Dysons autoriserte partere. Ytterligere detaljer for hva som ikke dekkes kan du se under betingelser og vilkår.

Hva er renoverte maskiner?

Renoverte maskiner er så godt som nye. De er normalt brukt kun for demonstrasjon eller utstilling. Eller når noen unntaksvis har ombestemt seg og returnerte produktet så og si ubrukt.

Hvor lang garanti er det på renoverte Dyson-produkter?

Renoverte Dyson-produkter er nedstrippet, rengjort, ombygd og testet av Dysons ingeniører til en nesten-ny standard. Alle renoverte produkter kjøpt fra Dyson har en kostnadsfri garanti som gjenspeiler grundigheten i renovasjonsprosessen. Renovert klasse B, oppreiste sylinderstøvsugere har to års garanti. Renovert klasse B, håndholdte støvsugere og vifter har ett års garanti. Renovert klasse C, oppreiste sylinderstøvsugere har ett års garanti. Renovert klasse C, håndholdte har 6 måneders garanti.

Hva skjer når garantien utgår?

Dyson lager ikke produkter med begrenset varighet. Vi ønsker at produktene våre skal vare så lenge som mulig, også utover garantitiden. Hvis du får problemer med produktet etter at garantitiden er utløpt og du ønsker å gi den et nytt liv, kan du bestille service hos vår dedikerte servicetekniker. Ring +47 80069196 eller send e-post til help@dyson.no og få et tilbud.

Hvor kan jeg kjøpe originale Dyson-reservedeler og tilbehør?

Dysons originale reservedeler og tilbehør er utviklet av de samme ingeniørene som utvikler Dyson-maskinene, med de samme materialene. Du finner komplett utvalg av Dyson-tilbehør på shop.dyson.no/tilbehor. Ta kontakt med vår serviceavdeling på +47 80069196 eller send e-post til help@dyson.no hvis du vil bestille reservedeler.

Husk at bruk av uoriginale Dyson-resevedeler ugyldiggjør garantien.

Hva om jeg bruker reservedeler som ikke er originale Dyson-deler eller en servicetekniker som ikke er godkjent av Dyson?

Bruk av uoriginale Dyson-reservedeler ugyldiggjør garantien. Dysons teknikere bruker kun originale reservedeler.

Vi har registrert at falske teknikere kan ta kontakt med folk og utgi seg for å være fra Dyson. Arbeidet disse utfører er ofte unødvendig og de bruker ikke originale Dyson-deler. Det kan koste mye mer enn deres opprinnelige tilbud. Fordi arbeidet ikke utføres av en autorisert Dyson-tekniker, ugyldiggjør det produktets garanti.

Vi ringer aldrig til dig uden din tilladelse, og vi kommer aldrig uden aftale. Hvis der er nogen, som ringer til dig eller banker på din dør, og de påstår, at de er fra Dyson, er det ikke rigtigt.

Vi tar ikke kontakt uten at det er avtalt på forhånd. Hvis noen ringer eller kommer på døren og sier de er fra Dyson, så stemmer ikke dette.

Hvis du har spørsmål kan du sende e-post til help@dyson.no eller ringe +47 80069196 (mandag - fredag kl. 08.00 til 20:00 og 09:00 til 14:00 lørdag).

Hvordan kan jeg kontakte Dysons kundeservice?

Dysons kundeserviceteam holder til på vårt senter for forskning og utvikling i Malmesbury i Wiltshire i Storbritannia. De jobber sammen med ingeniører og forskere som utvikler Dyson-teknologien.

Du kan ta kontakt med vårt lokale servicesenter - +47 80069196

Telefonen er åpen mandag til fredag fra kl. 08:00 til kl. 20:00 og 09:00 til 14:00 lørdag. Dette er et grønt nummer og du settes omgående over til en Dyson-ekspert. Ingen irriterende meny som du må velge fra. Ingen blir sendt fra avdeling til avdeling.

Alternativt kan du også sende e-post til vårt kundeservice-team direkte på: help@dyson.no

What if a problem can't be dealt with by phone or online?

If something can't be resolved over the phone or online, a Dyson engineer will visit you at home or at work, normally within 72 hours - even on a Saturday.

Hvem kan jeg kontakte hvis jeg har spørsmål om garantien?

Hvis du ønsker mer informasjon om Dysons garantier, kan du enten lese betingelsene og vilkår for garantier på siden for Betingelser og vilkår, eller du kan ringe kundeservice kostnadsfritt på +47 80069196

Kan garantien påvirkes om jeg flytter til utlandet?

Garantien gjelder kun i landet hvor produktet ble kjøpt. Om produktet flyttes til et annet land kan det hende at garantien ikke gjelder lenger. Imidlertid vil vi alltid forsøke å hjelpe deg i det nye landet ditt. Du kan ringe Ask Dyson-servicetelefonen på +47 80069196 mellom kl. 08:00 til 20:00 mandag til fredag og 09:00 til 14:00 lørdag.